Довідник
Терміни
Що таке команда ping?
Команда ping (вимовляється "пінг") призначена для перевірки з'єднання між вашим комп'ютером та вказаним вузлом.
Що таке DNS-сервер?
DNS-сервер (вимовляється "ді-ен-ес-сервер") - спеціальний сервер, який містить у собі інформацію про відповідність IP-адрес доменним іменам (наприклад NashNET.ua - доменне ім'я, 192.168.1.4 - IP-адреса). Система імен доменів (DNS), використовується у мережі Інтернет, вона встановлює відповідність між іменами вузлів та їх IP-адресами.
Що таке шлюз (сервер)?
Це комп'ютер у нашій мережі, через який Ви потрапляєте в інші підмережі та отримуєте доступ до наших сервісів. Запит від вашого комп'ютера передається через мережу NashNET на шлюз (сервер), він перевіряє ваші данні (ip-адресу, MAC-адресу) і після цього Ви отримуєте доступ до сервісів і інших підмереж.
Що таке мережева карта?
Мережева карта - це пристрій (комп'ютерна плата), який встановлюється всередину вашого системного блоку і служить для підключення кабелю локальної мережі із виходом у Інтернет до Вашого комп'ютера.
Що таке МАС-адреса?
Це ідентифікаційний номер Вашої мережевої карти, кожна карта має свою унікальну МАС-адресу (вимовляється "мак-адреса").
Що таке ip-адреса?
IP-адреса (вимовляється "айпі-адреса, айпі") - це ідентифікаційний номер Вашого комп'ютера у локальній мережі. Коли Ви телефонуєте у технічну підтримку, то перше, що вас запитують - це ваша ip-адреса. На даний момент IP-адреса визначається чотирма числами (від 0 до 255), що розділяються крапками, наприклад, 192.168.0.1 Якщо Ви не знаєте свою ip-адресу, то можете подивитись її у властивостях TCP/IP Вашої мережевої карти, або на договорі.
Що таке "логін" і що означає "залогінитися"?
Логін (на англійській login) - це Ваш унікальний ідентифікатор, "ім'я", який дає можливість захистити Ваш інтернет-рахунок від несанкціонованого використання іншою особою. Під час реєстрації у мережі NashNET Ви вказуєте (придумуєте) свій логін та пароль, відомий тільки тому, кому Ви дозволяєте користуватися інтернетом.
Що таке мегабайт?
Мегабайт - це одиниця вимірювання кількості інформації. Будь-яка інформація, чи то музикальний файл чи то web-сторінка, під час закачування використовує деяку кількість мегабайтів (або частину мегабайту) і, відповідно, враховується у вашому трафіку.
Що таке трафік?
Трафік - це об'єм інформації, яка поступає на Ваш комп'ютер з мережі і відправлений з комп'ютера в мережу. Одиницею вимірювання трафіку є мегабайт.
Трафік поділяється на вхідний та вихідний. Вхідний трафік - це та інформація, яка поступає на Ваш комп'ютер із мережі (web-сторінки, чат, музика і так далі).
Вихідний трафік - це та інформація, яка поступає з Вашого комп'ютера у мережу - запит (адреса web-сторінки, відправлений лист і так далі).
Також трафік поділяється на зовнішній і внутрішній. Зовнішній трафік - це інформація, яку Ви отримуєте або передаєте на ваш комп'ютер із мережі Інтернет. Цей трафік є платним. Внутрішній трафік - це інформація, яку Ви отримуєте або передаєте всередині локальної мережі NashNET. Внутрішній трафік не оплачується.
Що таке «реальна IP-адреса» та для чого вона потрібна?
При звичайному підключенні до мережі Інтернет використовується одна IP-адреса, шлюзу мережі, для багатьох користувачів одночасно. При такому способі підключення до мережі Інтернет неможливий доступ конкретно до Вашого комп’ютера ззовні. Наприклад, на ftp-сервер, що запущений на Вашому комп’ютері неможливо буде зайти із мережі Інтернет. Якщо ж Ви отримаєте реальну IP-адресу, Ваш комп’ютер стане повноправним членом глобальної мережі і будь-який інший користувач із мережі Інтернет може звертатися до ваших ресурсів: ftp,web-серверів і т.п.
Що таке Інтернет?
Інтернет – це глобальна мережа, що працює за "єдиними правилами" і об’єднує мільйони комп’ютерів і тисячі комп’ютерних мереж по всьому світу.
Підключення
Як я можу підключитися до мережі NashNET?
Перевірити можливість підключення Ви можете зателефонувавши до нашої служби техпідтримки або за допомогою спеціальної форми на сайті. Якщо Ваш будинок знайдено як підключений, ви можете подати заявку на підключення у найближчий пункт обслуговування абонентів із паспортом та ідентифікаційним кодом або зателефонувавши до техпідтрмки. Протягом 5 днів з моменту подачі заявки, наші монтажники підключать Вас до мережі NashNET!
Як підключають?
Наші фахівці зв'язуються з вами протягом п'яти днів за зазначеним вами телефоном та домовляються про деталі майбутнього підключення. У обговорену вами дату та час, до Вас завітають монтажники, які прокладуть кабель від нашої точки присутності на будинку до вашого комп'ютера, або іншого пристрою. Після підключення підписується акт виконаних робіт та укладається договір. Одразу ж після підключення ви можете користуватися усіма можливостями високошвидкісного безлімітного інтернету від NashNET.
Чи є можливість тестового підключення до мережі NashNET?
Можливість тестового підключення до мережі NashNET відсутня. Це пов’язано із необхідністю прокладання комунікацій до Вашої квартири.
Де я можу взнати тарифні плани і скільки коштує підключення?
Актуальну інформацію про тарифні плани і підключення ви можете знайти на нашому сайті http://nashnet.rv.ua/tariffs_net.html та запитати на пунктах обслуговування абонентів.
Як взнати чи підключено мій будинок до вашої мережі? Якщо ні, то коли його підключать?
Ви можете взнати це зателефонувавши до нашої служби техпідтримки або за допомогою спеціальної форми на сайті.
Як можна пришвидшити підключення мого будинку?
Потрібно подати і не оплачувати заявку на підключення. Побачивши, що з непідключеного будинку є заявки, ми максимально пришвидшимо його підключення.
Через який час після реєстрації заявки мене підключать?
Строк підключення клієнтів у будинках, що знаходяться у зоні покриття складає від 1 до 5 робочих днів. Це залежить від кількості заявок на підключення та завантаження наших монтажників. Після надходження заявки із Вами зв'яжеться співробітник технічного відділу і домовиться про дату та час підключення.
Я підписав договір і оплатив підключення, а мене до цих пір не підключили. Що робити?
Строк підключення складає 5 робочих днів з моменту оплати: під час цього строку, в порядку черги, з Вами зв'язується наш менеджер і домовляється про час і дату підключення. Уточнити всі питання, щодо підключення Ви можете у нашої техпідтримки клієнтів.
Яка швидкість з'єднання у мене?
Швидкість з'єднання у локальній мережі району складає до 100 Мбіт/c. Швидкість Інтернету вказана у Вашому тарифному пакеті.
Який комп'ютер потрібен для роботи у вашій мережі?
Будь-який IBM PC-сумісний комп'ютер, на якому встановлена ОС Windows. Можлива робота й з іншими операційними системами та комп'ютерами Macintosh, але при умові, що Ви самі зможете встановити та налаштувати протокол TCP/IP. Також в комп'ютері необхідна наявність мережевої карти, яка працює за стандартом Fast Ethernet (100base-TX), для підключення нашого кабелю із роз'ємом RJ-45.
Яке обладнання під час підключення встановлюють мені?
Вам потрібна тільки мережева карта у комп'ютері, більше ніякого додаткового обладнання у Вас у квартирі ми не встановлюємо.
Чи прокладаєте ви кабель по приміщенню (квартири/офісу)?
В ціну підключення входить прокладання лінії до Вашого приміщення, первинне налаштування програмного забезпечення на Вашому комп’ютері та надання необхідного метражу кабелю. Прокладання кабелю по приміщенню не входить в ціну підключення і обов’язки монтажників.
Яким кабелем мене підключать?
Вас підключають кабелем «звита пара» (витая пара, twisted pair, UTP) 5-ї категорії із роз'ємом RJ-45. Кабель підводиться від нашого активного обладнання до Вашого компютера і під'єднується до мережевої карти Вашого комп'ютера
Чи використовується телефонна лінія для підключення до вашої мережі?
При підключенні клієнтів до нашої мережі ми не використовуємо телефонну лінію. У нас задіяні власні лінії зв'язку.
Я переїжджаю і хочу користуватися вашими послугами за новою адресою, чи це можливо і на яких умовах?
Під час переїзду Вам необхідно розірвати договір за попередньою адресою та оформити договір по-новому. Умови підключення при переїзді стандартні, ціна – 40 грн.
Фінансові питання
Що таке обліковий період?
Обліковий період (розрахунковий період) - інтервал часу, починаючи з дати надання Доступу Замовнику до Послуг, тривалістю один календарний місяць, за який нараховується абонентна плата.
Як краще платити, щоб уникнути блокування роботи мережі?
Краще за все, щоб на Вашому балансі завжди знаходилась мінімальна сума, що дорівнює абонентській платі обраного Вами тарифу.
Який порядок оплати послуг?
Абонентові рекомендується регулярно перевіряти залишок на своєму балансі, стан якого динамічно відображається на сторінці «Баланс», та залишати його позитивним. Станом на 1 число кожного місяця проводиться авансове списання з Вашого балансу суми абонплати на місяць, що наступив, відповідно до вибраного Вами тарифного пакету. Краще за все, щоб на Вашому балансі завжди знаходилась мінімальна сума, що дорівнює абонентській платі обраного Вами тарифу. Для поповнення вашого рахунку скористайтеся одним із способів, описаних на сайті в пункті меню «Як платити».
Як швидко банки проводять перерахунок оплати на ваш розрахунковий рахунок?
Відділення банку, яке прийняло оплату, зобов’язане перерахувати прийняті кошти на розрахунковий рахунок у банк установи відповідно до Закону України "Про платіжні системи та переказ грошей в Україні" № 2346-III від 05.04.2001р.: Банк зобов’язаний виконати доручення клієнта, що є у розрахунковому документі, який надійшов на протязі операційного часу банку, у день його надходження При надходженні розрахункового документу в обслуговуючий банк після закінчення операційного часу, банк зобов’язаний виконати доручення клієнта не пізніше наступного робочого дня. Міжбанківський переказ виконується у строк до трьох операційних днів. Внутрішній переказ не може перевищувати двох операційних днів. Практика роботи із банками показує, що оплата, що здійснена абонентом до 13:00 в більшості випадків потрапляє на наш рахунок у другій половині операційного банківського дня. Якщо оплата здійснюється після 14:00, оплата, як правило, надходить на наш рахунок вранці наступного банківського дня. Звертаємо Вашу увагу на те, що субота та неділя, як правило, не є банківськими операційними днями. Таким чином, гроші, що перераховані у другій половині дня у п’ятницю, надійдуть на наш рахунок не раніше понеділка.
Я не встиг здійснити оплату вчасно, як швидко можна відновити послуги?
Це можна зробити здійснивши оплату на пункті обслуговування абонентів у робочий час, у неробочий час Ви можете здійснити оплату через платыжну картку та картки поповнення. Докладніше, дивіться способи оплати послуг на сайті http://nashnet.rv.ua/help_pay.html. Зазвичай послуги відновлюються за проміжок від 5 хвилин до 2х годин з моменту оплати боргу.
Чи існує альтернативний метод оплати послуг NashNET, не виходячи із дому?
Так, оплатити послуги ви можете online за допомогою платіжних карток Visa або Mastercard. Докладніше, дивіться способи оплати послуг на сайті http://nashnet.rv.ua/help_pay.html.
Я здійснив оплату, а грошей на рахунку немає, що робити?
Перш за все, перевірте Ваш баланс. Якщо виявилось, що оплачених Вами грошей там немає – телефонуйте у службу технічної підтримки.
Що буде, якщо я перестану платити?
У випадку, якщо при настанні нового облікового періоду, на Вашому рахунку буде недостатньо коштів для зняття оплати за надання обраних Вами послуг, доступ до послуг буде тимчасово призупинено до тих пір, доки коштів на рахунку не стане достатньо, або Ви не оберете інший набір послуг - для оплати якого залишкових коштів буде достатньо. У випадку, якщо протягом наступного облікового періоду активація послуг так і не була здійснена - відбувається виключення абонента із порта. Ви маєте право на тимчасову призупинку користування послугами на будь-який термін, для цього потрібно підійти до найближчого пункту обслуговування абонентів та написати заяву. В цьому випадку виключення з порта не відбувається.
Як я можу змінити тарифний план? Скільки це коштує?
Тарифні плани змінюються на початку наступного облікового періоду. Для того, щоб змінити пакет послуг, Вам необхідно заздалегідь обрати інший набір послуг у Особистому кабінеті і дочекатись наступного облікового періоду.
Послуги
У мене не працює Інтернет або проблеми з доступом, що робити?
Будь-ласка, одразу повідомте про це у службу технічної підтримки абонентів. Нам необхідно знати про проблему, щоб якомога скоріше ідентифікувати її і прийняти заходи з усунення.
Чи є у вас послуга призупинки надання послуг?
Так, ми надаємо можливість призупинки надання послуг. Призупинка оформляється завчасно наданою заявою, з вказанням періоду відключення, у найближчому до Вас пункті обслуговування абонентів.
Чи можу я розмістити у вас свою веб-сторінку?
Ні, на даний момент ми не надаємо послуги хостингу для наших клієнтів.
Чи можу я розмістити свій сервер на ваших технічних майданчиках?
Ні, на даний момент ми не розміщаємо апаратне забезпечення клієнтів (CoLocation) на наших технічних майданчиках.
У мене не виходить зайти на той чи інший ресурс. Що робити?
Це може статися через те, що ресурс, на який Ви хочете зайти, в даний момент недоступний. Тобто комп’ютер, на якому знаходиться ресурс, що Вас цікавить або вимкнений, або не підключений до мережі\інтернету. Якщо це наш мережевий ресурс, то Ви можете зателефонувати у службу технічної підтримки і уточнити.
Технічні питання
Чи можу я телефонувати у службу технічної підтримки цілодобово?
Так.
Які заходи потрібно вжити, щоб не бути зараженим вірусом або шкідливою програмою?
Встановлюйте антивірусні програми і слідкуйте за їх РЕГУЛЯРНИМ оновленням. Налаштуйте оновлення операційної системи Windows (якщо Ви користуєтесь саме цією ОС ). Не довіряйте прав адміністратора на Вашому комп’ютері стороннім. Не заходьте на сумнівні ресурси у мережі Інтернет. Завжди контролюйте дії користувачів Вашого комп’ютера.
Чи можу я використовувати два комп'ютери з однаковими мережевими налаштуваннями?
Ні. По-перше, два комп'ютери з однаковими налаштуваннями не можуть знаходитися в одній мережі. Це призведе до конфлікту ip-адрес. По-друге, навіть якщо ви будете користуватися ними по черзі, то доступ до мережі вам буде закрито, т.я. кожній ip-адресі відповідає МАС-адреса мережевої карти .
Що робити, якщо з'явилось попередження про конфлікт ip-адрес?
В даному випадку спочатку потрібно перевірити правильність Ваших мережевих налаштувань (правильні налаштування вказані у Вашому договорі). Якщо вони правильні, то потрібно негайно звернутися у службу технічної пітримки і виконувати вказівки оператора. Чи можу я сам у себе на комп'ютері встановити програму для захисту від несанкціонованого доступу в мій комп'ютер?
Можете, але ми хочемо Вас попередити, що в цьому випадку Ви повинні уміти коректно працювати з встановленим програмним забезпеченням. Дуже часто бувають випадки, коли клієнт встановлює у себе firewall (або аналогічну програму),а потім не може сам вийти у мережу або Інтернет т.я. його захисна програма не дає відправити запит на наш сервер.
Після перевстановлення операційної системи ваші співробітники повинні мені знову налаштовувати комп'ютер?
Безкоштовне налаштування комп'ютера для роботи в мережі NashNET та Інтернет відбувається тільки при підключенні. Після перевстановлення операційної системи, Ви можете самі налаштувати собі комп'ютер, або наші співробітники можуть це зробити за Вашою заявкою за додаткову оплату.
Я збираюсь змінити комп’ютер, чи потрібно мені це якось узгоджувати з вашою мережею?
Після встановлення нового комп’ютера і налаштування на ньому мережі Вам потрібно зателефонувати у службу технічної підтримки, увімкнувши комп’ютер, та повідомити про заміну комп’ютера нашого оператора для заміни зареєстрованої MAC-адерси.
У мене до вас підключений один комп’ютер, але дома є ще один/кілька, хочу під’єднатись через перший комп’ютер, щоб платити тільки за нього, а працювати на всіх, підкажіть як це зробити?
Хочу підключити декілька комп’ютерів через точку доступу, як це зробити?
Купив Wi-Fi/Ethernet роутер/радіоміст, як підключити свій комп’ютер через нього?
Ми не забороняємо використання точок доступу і підключення кількох комп’ютерів, у межах одного приміщення, через один у режимі маскараду або проксі. Ми не зацікавлені у таких підключеннях. Технічна підтримка не повинна і не може знати як налаштувати кожну із великої різноманітності точок доступу і інших пристроїв. Користувач повинен сам, не порушуючи правил мережі, налаштовувати їх. Технічна підтримка залишає за собою право вимагати від користувачів зміни налаштувань таких пристроїв або видалення їх із мережі.
При потребі Ви можете викликати наших спеціалістів для монтажу та налаштування цих видів підключення. Оплата за домовленістю.
Комп’ютер постійно мені повідомляє, що мене хтось атакує, що мені робити?
Потрібно налаштувати Вашу захисну програму таким чином, щоб вона не повідомляла про атаки, а захищала «мовчки». Багато програм, налаштованих за замовчуванням, мають схильність до параноїдальної реакції, це зв’язано з тим, що їх початкові налаштування розраховані на роботу з модемним з’єднанням або з бажанням автора показати всі можливості програми.
Я забув свій логін і пароль для доступу до мережі Інтернет, що мені робити?
Ваш логін і пароль для доступу до мережі Інтернет написаний у Вас на договорі, якщо Ви все ж не можете його знайти – телефонуйте у службу технічної підтримки.
При підключенні ВПН з'єднання пропадає інтернет, що робити? (для радіоабонентів)
Потрібно прописати статичний маршрут до нашого шлюзу, наприклад, у вас ІР 192.168.2.10 Шлюз матиме IP 192.168.2.254
windows:
пуск - > выполнить -> cmd
route add 192.168.2.254 mask 255.255.255.255 192.168.2.10
linux: ip r a 192.168.2.254/32 via 192.168.2.10
(Це виникає через те, що сторона серверу/клієнту VPN не коректно налаштована. Коли клієнт отримує шлюз від ВПН серверу - він затирає локальний вірний шлюз. І весь трафік маршрутизується через шлюз ВПН. хоча спочатку має через шлюз нашої мережі. Статичний маршрут на наш шлюз вирішує цю проблему)
Серед цих питань я не знайшов відповідь на моє питання, що мені робити?
Ви можете задати своє питання у службу технічної підтримки.